Nieuwsbericht

CPMO | 14 juni 2019 13:23 | Trouw

Callcentermedewerkers willen met nieuwe cao eindelijk eens pensioen gaan opbouwen

Een deel is in vaste dienst, toch bouwen callcentermedewerkers geen pensioen op. Ook hun salaris is karig. Vakbonden willen daar in de nieuwe cao verandering in brengen.

Een karig salaris, geen pensioenregeling en een eindejaarsuitkering van een paar tientjes die al jaren niet wordt uitbetaald. Het is de realiteit voor zo’n 35.000 uitbestede callcentermedewerkers die dagelijks de klanten van onder andere Ziggo, KPN, Bol.com en Wehkamp te woord staan als die naar de klantenservice bellen.

Vakbondsonderhandelaar Elly Heemskerk van FNV stond er een jaar geleden paf van. “Mijn mond valt keer op keer open als ik mensen spreek. Dit is een van de slechtste cao’s.” Binnenkort gaat ze weer met werkgevers onderhandelen over een nieuwe cao.

Lees verder

Reageer


Reacties

Er zijn nog geen reacties.